maandag 1 november 2010

zwemmen - 20

Lieve mensen,

Heel de maand oktober is ziekenhuis en ik ben er nog steeds, zowel 'alive' als ter plekke in kamer 656. Het is de bedoeling dat mijn lamme darmen terug tot leven komen, daar hebben ze, lijkt het, precies geen zin in. Al 5 weken krijg ik astronautenvoer uit een plastic zak rechtstreeks in mijn bloed gedruppeld. Daarbij eet ik 2x per dag pap zonder suiker want zoet staat me tegen, en een bouilllon. Wie weet kruipt het gewicht terug naar ruim boven de 50 kg. 
  
Oktober is denk ik de heftigste maand die ik in mijn leven heb meegemaakt. Ik ben een week zeer diep gegaan dat ik niet meer wilde leven, niemand kon me helpen of met me praten.
Er was een nacht maagkramp waarbij ik niet anders meer kon dan het uitschreeuwen. Met bed en al werd ik midden in de nacht naar de foto-afdeling gebracht op zoek naar mogelijk maagbloeding. Die was gelukkig heel. Op een scan van een paar uur later werd een spomtane ontsteking gekonstateerd. Dat kan zomaar gebeuren door het super lage gehalte witte bloedlichaampjes als gevolg van de chemo.  
De panieksituatie werd erg goed opgevangen door de dokters en verpleegsters, het is misschien nog te vroeg om naar huis te gaan, dat wordt momenteel wel besproken en georganiseerd  er zal ml thuis- poets- en verpleeghulp nodig zijn om de sondes en medicatue te geven, zelfs om de voordeur te openen want ik kan de trap niet op en af met al die zakjes aan een paal op wielen. 
Verder zou t erg leuk zijn nog een keertje van het toffe futuristische bad te mogen genieten. Een bad voor de oude mensjes op geriatrie. Je kunt erin zitten en liggen tegelijk. Het heeft een instapruimte met een sluiting, soort deur van een sportwagem die omhoog kantelt. Van buiten is het bad half rond, waardoor het in de lengte kan kantelen naar meer zitten of liggen. Het loopt snel vol met lekker warm water, heerlijk zacht voor de buik.
Dit brengt me alvast vooruit op revaldatie, dan kijk ik uit naar zwemmen. Gemakkelijl en licht bewegen met zachte inspanning om terug in konditie te komen, dat ziet dit uitgeputte lijf nu al wel zitten. 

Liefs

1 opmerking:

  1. he Bea! ik was zo blij om je gisteren - na al die maanden - terug te zien ... al had ik liever samen een dikke wafel met slagroom gegeten bij Désirée de Lille. ik kan je geen sportauto-bad aanbieden, maar wanneer je thuis bent kan je gerust bij mij komen badderen. verwarming aan, dikke badhanddoek en een schuimbadje naar keuze (die moet ik nog wel gaan kopen!!) dikke knuf, anne

    BeantwoordenVerwijderen