vrijdag 12 november 2010

iepadden - 21

Zes weken maar liefst lig ik nu in st vincentius. Al jullie mooie dvd's heb ik nog niet gezien want het ontbreekt hier aan een dvd speler, het maakt 't wel des te verheugender om naar huis te gaan. Echter vooralsnog ben ik blij hier te zijn want anders was ik bijv gisteren zeker in paniek geraakt van de pijn in mijn buik. Dat kan totaal onverwacht en heel heftig zijn, dan is verpleeghulp en medikatie nodig. Deze keer leek het op de extreme maagkramp van een paar weken geleden, wat een spontane ontsteking bleek te zijn in de maag. Daartegen is toen antibioticum gegeven, maar dat werkt de chemo weer tegen waardoor de lymfeklieren niet kleiner worden en tegen de darmzenuwen aan blijven klieren waardoor daar de lucht in blijft vast zitten waardoor er darmkrampen ontstaan. Zijn jullie nog mee? Zeg maar een vicieuze cirkel waar we op de een of andere manier doorheen moeten komen, volgens een vervangende dokter vandaag, een heel erg lastige klus omdat darmen en lymfeklieren heel taaie materie zijn.

Het is nu de volgende dag, darmpijn is minder, maar nou ben ik misselijk, gadver het is altijd wel iets en ergens pijn, dat vreet zoveel energie.

Toch heb ik mijn allereerste wandelingetje sinds 6 weken gemaakt, naar het bad op de eerste verdieping. Dat was super verzachtend, lekker warm en helemaal schoon, de verpleegsters genieten van mijn genieten, met t gevaar even nat te worden, wat komt doordat we met elkaar geinen. Daarna is het natuurlijk ook uitgeteld zijn, maar dat heeft de ervaring al geleerd, is niet weer iets vervelend nieuw. Het bad is daarom zowel dal maar vooral top.

Wat ook top is, is de ipad. Igor laat niet los wie er allemaal heeft bijgedragen, doch ik dank hem, Leo en jullie allemaal langs deze weg. Het is een geweldig kado, want het heeft een groot toetsenbord waardoor het veel gemakkelijker werkt dan de iphone, ja, je kunt er in het ziekenhuis langs wifi mee op internet. Ik kan jullie mail ontvangen, deze blog aanvullen en natuurlijk muziek downloaden. Uit nieuwsgierigheid heb ik me aangemeld bij facebook, leuk om je eigen familie in verweggistan op foto's terug te zien en van hen te horen, maar voor de rest weet ik nog niet zo goed wat ermee te doen. Enfin, 'iepadden' gaat alemaal wel reuze gemakkelijk op de comfortabele ipad en ik luister nu naar eric vloeimans trompetist waar sjoera fan van is.
Ik heb een foto van mij en de ipad op bed maar helaas die kan niet geplaatst worden met een mobiel apparaat, komt later.


Liefs en dankjewel aan alle gulle gevers van ipad, iphone, fototoestel, prentbriefkaarten, bloemen, dvd's, boeken, tijdschriften, kranten, telefoontjes, luisterend oor, lezend oog, gedachten, bezoek, bouwsels, tekeningen, schilderij en er gewoon zijn...

2 opmerkingen:

  1. ha lieve Beatrijs,

    Dat het nemen van een bad zo'n onderneming kan zijn... en dat je er zo intens van kan genieten...
    Voor ons allemaal dagelijkse dingen waar we aan voorbij gaan, goed om er zo af en toe bij stil te staan dat het voor jou nu niet zo vanzelfsprekend is. Enuh, geniet van je iPad! liefs tessa & eugene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Beatrijs! Hopelijk is de ergste pijn weg. Volgende week probeer ik even bij je binnen te wippen. Nu sta ik alweer "efkens met de late" ... rare uren dus ... en vooral buiten de bezoekuren in het ziekenhuis. Dikke kus, Anne

    BeantwoordenVerwijderen