vrijdag 10 december 2010

winterslaap - 23

Hoi lieve mensen,


Inderdaad, het is een tijdje geleden dat hier een verhaaltje is verschenen, op de link:  http://lymfedarm.blogspot.com/

Dat komt ten eerste door winterslaap. Het is hierbinnen op de ziekenhuiskamer wel 25*C, doch door het raam van 2 op 3 meter kun je goed zien welk weer het buiten is. Het gevoel gaat vanzelf, slapen, slapen, op 48 uur maar 8 uur wakker, te sloom om de ipad tevoorschijn te halen, helemaal niks doen.

Ten tweede door de primeur ambulance. Ik had me een geavanceerd ingerichte, hydraulisch geveerde bus voorgesteld, maar eigenlijk kon je met deze cammionet perfekt de ijzerboeren aan t albertkanaal langs, op zoek naar nieuwe stukken oud ijzer voor nieuwe beelden. Het geluid, de geur deed niet aan zwaailichten denken. Vier verschillende busjes, een keer heen en weer naar middelheim voor een nieuwe petscan, de andere keer naar uza en terug wegens babbel met professor. Uit beide is eigenlijks nog niks nieuws voortgekomen, de klieren zijn onveranderd, de professor bezint zich op een nieuwe chemokuur

Ten derde is bijna 3 maanden ziekenhuis genoeg om het effe beu te zijn. Waarom verandert er zo weinig aan de darmen en de klieren, moet ik eerst een ons wegen? En waarom moet dat nu met zo overdreven veel pijn? Lucht in de darmen, deze keer boven de blaas en veeeel scherper van pijn dan links in de staande darm, al een paar dagen steeds erger ook 's nachts

Ten vierde de wonderlijke vierde dag van de wonderlijke kop vol haartjes van een mm kort. De 2 weken voordien was ik zo slim het haar niet meer te kammen, waardoor de kappersbehandeling enkel vooruitgang betekent . . .

Ten vijfde heb ik geen besef van feest, de gedachte alleen al aan het woord eten maakt me niet goed, dus wat mij betreft passen die 'niet' gedachten perfekt.
Evengoed wens ik jullie heel veel plezier toe met kerst met oud en nieuw en alle andere dagen dat je plezier wilt.


Liefs,  

2 opmerkingen:

  1. Hallo Beatrijs,
    Ik had al een stil vermoeden dat je aan een "winterslaap" begonnen was. Je telefoon stond af, en wanneer ik rechtstreeks naar de afdeling belde, hoorde ik van de verpleegster dat je inderdaad sliep. Denk dus niet dat ik je vergeten ben!!! Liefs, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bonjour Bea,

    voici donc de tes nouvelles ; cela faisait longtemps , trop longtemps que tu n'avais plus rien écrit ...
    Mais cela te demande certainement beaucoup d'efforts alors que tu te sens si fatiguée...
    demain, c'est le jour du bain...
    un bon moment de détente pour toi je l'espère
    je t'embrasse ; tu ne quittes pas mes pensées

    Fabienne

    BeantwoordenVerwijderen