woensdag 25 augustus 2010

korte evaluatie - 12

Beste lieve mensen,

jullie horen al lang niet van mij, komt omdat deze chemo 4 nogal heftig is en ik doodziek in bed lig te kreunen, hooguit opsta voor de toilet, om te piesen, kakken en tegenwoordig ook vaak braken.

Dit blijft daarom een kort berichtje over de evaluatie:
de foto's van de petscans zijn met elkaar vergeleken. De ene foto is van 5 mei, de andere van 18 aug. Daarop is te zien dat de gebieden met aktief groeiende lymfeklieren is toegenomen. Maar de vraag is wanneer? Al voor de operatie van de darm, eind mei, al voor de chemo begin juli, of tijdens de chemo?Ondertussen is wel de CEA waarde terug aan het dalen met een bescheiden stapje van 376 naar 315. Er gebeurt wèl wat. We gaan door met chemo, daar zijn onc en prof het over eens. Prof wil graag een nieuwe petscan van voor chemo 6, dus over een kleine 4 weken. Gister, woe en afgelopen di heb ik chemo 4 gekregen. al mijn klachten, bijv nu lijken mijn handpalmen en voetzolen verbrand, er valt veel haar uit, moe moe moe, dat is normaal bij chemo, het lijf wordt tot de grond toe gesloopt, voor mij natuurlijk nieuw. Al met al lijkt het erop dat de chemo wel werkt. 


Waar het gaat over het eiwit in de dna die 'mismatcht', denkt de assisitente van de prof dat dat iets van mij is, het is eigenlijk al de vierde tumor die mijn lijf heeft geproduceerd, eerst de twee ovaria, die waren verschillend, dan de twee in de darm, ook verschillende. Dat is ongelooflijk veel voor 1 persoon en wellicht daarom niet aangeboren. De prof vervolgens zegt dat het onderzoek van de dna wel degelijk kan bijdragen, echter er is nog veeeel te veel info die nog niet wetenschappelijk vast ligt aangaande dna. Een van de twee onderzoeken, waar ik het onderscheid nog niet van kan uitleggen, ligt nu wel in Gent. 


Allez, terug m'n bed in, vandaag iets avontuurlijker dan voorgaande dagen, in plaats van te zwijmelen in eigen ellende is het alsof ik van op een afstandje naar mezelf kan kijken ...

groetjes,

Beatrijs

1 opmerking:

  1. salut Béa,

    c'est décidément trop frustrant d'avoir de tes nouvelles avec une traduction de google trop approximative.

    Je ne parviens pas à bien comprendre alors que ce que tu expliques est si important .

    je viens de rentrer de notre voyage en Thaïlande et avec le décalage horaire je suis un peu dans le gaz mais je vais essayer de te téléphoner dans les prochains jours pour t'entendre et pouvoir te parler plus précisément que par mail.

    je t'ai envoyé quelques pensées positives avec la bonne énergie des moines et des temples bouddhistes mais il te faudra attendre que la poste thailandaise fasse son travail avant qu'elles ne te parviennent ....

    je t'embrasse déjà en attendant

    Fabienne

    BeantwoordenVerwijderen